Baotianforum

Scooter 50cc forum
Aktuellt datum och tid: 2018-07-21 18:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tank och tankmätare
InläggPostat: 2012-08-10 11:05 

Hej! Jag har en fråga.. Jag skaffade mig en begagnad moped i helgen som var. En Baotian classic, klass 1 moped. Den har endast gått 42 mil i dagsläget. Den var fulltankad när jag tig över den. I går skulle jag tanka för första gången (!). Mätaren stod då på Mellan halv tank och det röda. Jag körde till
Preem, kanske stötte jag i något lite med munstycket i tanken (?)innan jag började fylla, men ytterst lite. Full tank blev det, 3,7 liter fyllde jag på... Jag startar och ser att mätaren står fortfarande på samma ställe - alltså mellan halvtank och det röda... Samma sak i morse, mätaren går upp och ställer sig på samma ställe - fast den borde visa full tank... Jag är väldigt grön när det gäller mopeder och teknik kring detta, men jag pillar gärna om det är nåt jag eller min man kan göra själva... Någon som har bra tips och råd....?? Skin_Colorz_P
/Anneli

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Tank och tankmätare
InläggPostat: 2012-08-10 11:36 
Användarvisningsbild

Postat i fel avdelning, borde ligga här: viewforum.php?f=1
Ganska vanligt att mätaren krånglar eller visar fel, kolla så att ståltrådsarmen som flottören sitter på rör sig obehindrat. Kolla samtidigt att visaren på mätaren visar utslag. Enkel justering är att bara böja till armen så att det stämmer bättre. Hjälper inte det så byt hela givaren (nr 2 på bilden: http://www.pinalen.se/index.php?route=p ... _48_49_100).

TMS Super Motocross 250 2008, gått under 50 tim, Nypris: 12000 kr. Pris: 5000 eller bud.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme